Slutresultat på regnbågstårta

 Det är många som vill veta hur jag gjort tårtan så jag tänkte beskriva det nu :)
 
 
Den ena röran var zoomousse
 
 
60g zoogodisar
3 dl Grädde
 
man häller grädden i en kastrull och lägger i godisarna,
sen värmer man upp grädden på låg värme, viktigt att det inte börjar koka.
När alla godisarna har smält så ställer man det på kylning i minst 6 timmar, helst över natten.
Denna blev riktigt god faktiskt :)
Eftersom det är så mycke gele i dessa godisar så blir den ganska kompakt, men var himla bra att smeta på :)
 
 
I de andra lagren så var det Dumlegrädde
 

60g Dumle (ca 8 godisar)
3 dl grädde
 
här gör man på samma sätt, smälter dumlen i grädden på låg värme och ställer sedan på kylning i minst 6 timmar.
Denna har jag använt förut och är någon som jag vet är uppskattad :)
 
Jag varvade dessa två mellan alla lager, sedan spacklade jag tårtan med ultimate chocolate frosting
 
kan lägga pp recept på det senare :)
 
och såhär blev slutresultatet
 
(ber om ursäkt för den dåliga bilden, det riktiga bilden kom bort)
 
Tårtan blev mycket uppskattad och räckte verkligen till många då den är ganska mastig, vi var runt tjugostycken och klarade av att äta halva :)
 
 
 
 
Gud va kul de är att läsa alla fina kommenterar, verkligen tack allihopa!! jag hoppas att ni blev lika nöjda som mig med resultatet :)
 
Kram på er!
 
 
 

Kommentera här: