Barntårta i regnbågens färger

Har fått äran att göra en tårta till min sambos lilla kusin i helgen :) Eftersom jag jobbar hela veckan så passade jag på att baka tårtbottnarna i kväll så jag vet att jag hinner i tid. Valde att göra en med regnbågsbotten så det tar en himla tid att göra men det blir ju så fint :)
 
 
 
Varje "botten" hade jag inne i 12 min så det tog ca 1,5 timme att göra dessa, och det kommer bli en riktigt  hög och fin tårta, bara bottnarna ligger på 12-13cm nu och sen ska det in en massa gotta i också :)
 
 
 
I morgon ska jag göra iordning och färga sockerpastan som ska ligga över,
vill göra den så färgglad som det går då det är in liten kille som ska få denna :)
Mer bilder kommer upp sedan
Kram på er!
 
1 Sofie:

skriven

Coolt!

2 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

Ska bli kul och se hur den blir när den är klar :) Ha en bra dag :)

3 Erickah:

skriven

Men åh vilken härlig idé! Min son fyller snart år så detta var en riktigt grym inspiration för en kul tårta. :D

Svar: ja prova, är inte så komplicerat bara man har färg hemma:) va kul att jag kan inspirera :)
Ulrika Foghelin

4 Hannah:

skriven

Kika gärna in på min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :) http://miniwiini.blogg.se/

5 Emma:

skriven

Oj herregud vad lyx! Kommer säkert bli jätte fint! Kram (:

6 lovisa:

skriven

häftig den blir! :)

7 frukallgren.blogg.se:

skriven

haha jösses, kommer nog bli riktigt häftigt :D

8 Nalliiz:

skriven

Åh vad roligt :D

9 Linn Hobbyfotograf:

skriven

ÅH vad kul! :D

10 Linnéa Alpsten:

skriven

Åh vilken fin :D Vilket otroligt rolig tårta :D

11 Petra:

skriven

Åh de där ser ju bara för smarrigt ut :D Hoppas de kommer smakar lika gott som de ser ut!

12 Marie Bergman - Om livet på Cypern:

skriven

Åh vilken rolig grej! =)

13 leonor broberg:

skriven

fin!

14 leonor broberg:

skriven

fin!

15 ctinas:

skriven

ÅH! Så det är SÅ man gör! Haha har undrat så himla länge. Ska banne mig prova mig på det :D

Svar: ja de tycker jag att du ska, är lätt bara man har färg hemma :)
Ulrika Foghelin

16 Lisa - Kreativ bakning ♥:

skriven

Regnbågstårta är ju så himla fint! :)

17 Joe:

skriven

Härliga färger!

18 Cassandra Lagermark:

skriven

Åh, det ser så häftigt ut med regnbågs tårtor! :D underar på att försöka mig på en när jag fyller ;D

19 eric:

skriven

Coolt :)

20 Sara:

skriven

Den kommer bli sååå fin!! :)

21 anna:

skriven

Du får lägga upp bilder på den färdiga tårtan om du hinner! Coolt- tackar för tipset, kanske kan göra något sådant när jag själv ska ha "kalas" haha! :D

Svar: Ja de kommer mer bilder sedan :) vsg! ja de är roligt att göra dessa tårtor, bara att prova :)
Ulrika Foghelin

22 Wilhelm:

skriven

Skitcoolt!

23 Linnea:

skriven

Så fint det blir med färg! :)

24 Emilia:

skriven

Så underbart härligt med massa färg :) Den lillkillen kommer nog bli supernöjd!

25 yohanna:

skriven

åhåhå, coola!

26 Greenhouse of Sweden:

skriven

Åh, så fint det kommer bli :-)

27 Mirjam Wallmark:

skriven

Vad kul!
kram

28 Alina:

skriven

Ser ju gott ut :)

29 Sofia:

skriven

så gott!!

30 Linnéa:

skriven

Vilken häftig tårta :)

31 Johanna:

skriven

Nice! rolig ide!

32 Linn:

skriven

Fint och kul idé!

33 Robex Lundgren:

skriven

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

34 Sofia:

skriven

Kommer säkert bli jättefin :-D

35 Ewwe:

skriven

Hejsan

Ta chansen att bli dagens blogg och bli sedd av mina 300-600 läsare per dag

36 Cathrine Forsell:

skriven

Såå fin blogg, hoppas tårtan blir goo :)

37 Karin Lygnersjö:

skriven

Ska bli spännande att se slutresultatet :)

38 Elin Bjurek:

skriven

Vaddå barntårta, Sån vill ju jag ha :D

39 Felicia - Konstverk och mammaliv.:

skriven

Ser jättebra ut! :)

40 Elsa:

skriven

men va gott det ser ut!

41 Daniella 🌙:

skriven

är det karamellfärg du använder till färgningen?

Svar: jag anväder gelfärg som jag köpt på kakburken :)
Ulrika Foghelin

42 KassandraPalma:

skriven

åh, har faktiskt smakat en regnbågstårta eller vad man ska kalla den för. Riktigt gott!

43 Ida och Amanda:

skriven

Häftig!

44 Mikxki:

skriven

Kreativt!! :)

45 michaela- mamma till tre 💗:

skriven

men vad härligt! varje barns drömtårta hihi ;)

Svar: Ja jag hoppas de:)
Ulrika Foghelin

46 Lovisa:

skriven

Åh vad spännande!! :) Jag vill också!

47 Louise:

skriven

Vilken rolig idé!

48 Carola:

skriven

Så himla läcker tårta!
Hoppas att det blev ett lyckat kalas =)

Svar: Tack!:) ja de hoppas jag också:)
Ulrika Foghelin

49 Nicolina Viklund:

skriven

SÅ fränt!!!

50 Mlie:

skriven

Åh, bakverk blir nästan ännu godare om det är en massa färger! Man vill ju äta upp bottnarna med ögonen! =D

Svar: Va visst blir dom:) har fått kommentaren att dom ser lite giftiga ut när dom är gröna haha:) men det är bra att färgerna inte smakar något eller gör någon skillnad:)
Ulrika Foghelin

51 s a r a h m o b e r g:

skriven

Men gud vad roligt, blir perfekt barntårta :D

52 Sanna :D:

skriven

Ser riktigt härligt ut! :D Underbara färger ^_^

53 Ida:

skriven

Så himla snyggt! :)

54 sabina:

skriven

Va fin!

55 biggeros:

skriven

Häftigt värre =))

56 Tess:

skriven

Men åh, så häftigt! :) Kram

57 Louise Nilsson:

skriven

Ser jättemumsigt ut!

Kolla gärna in på min blogg om du har tid att ge mig lite feedback :)

58 bella:

skriven

lycka till! :D

59 Jasmine:

skriven

Vilken roligt idé Hoppas att tårtan smakar så gott som du hoppas. :)
Kram

60 Beatrice Lindgren:

skriven

kreativt :) kul.

61 Frida:

skriven

Men gud vad härligt! Varje unges dröm ;D

62 Chaterine:

skriven

Åh va roligt! :)

63 Mohammedi's | Art, model & designer:

skriven

nice

64 Thea:

skriven

Åh vad spännande! :D

65 Rebecca:

skriven

Coolt! :)

66 Matilda:

skriven

Vad coolt, ska bli kul att se resultatet! ;)

67 Esmeralda:

skriven

Vad nice!! :D

68 Hanna - Min vardag som trebarnsmamma:

skriven

Blir säkert jättegott! :-)

69 Mimmi:

skriven

Gud vilken mysig och härlig blogg! :) Va duktig du är!

70 Maolion:

skriven

Ser så roligt ut :D

71 Mathilda:

skriven

Wow, vad duktig du är! :D

72 Emma:

skriven

Åh det slutliga resultatet vill jag verkligen se!

73 Evelina:

skriven

oj häftigt, han kommer bli glad :)

74 Olivia Nilsson:

skriven

Fin blogg!

75 Ida Kalander:

skriven

Häftigt, spännande att se när den är klar!!

76 Elina:

skriven

Gulligt, slår vad om att barnen blir gladare iallafall! ;)

77 jeanette:

skriven

WOW! Väntar med spänning att få se slutresultatet. Kan du skriva ut receptet på bottnarna.

Svar: hej, receptet kommer ut snart så håll koll :)
Ulrika Foghelin

78 Alexandra:

skriven

Åh vad nice!

79 M:

skriven

Tufft, har alltid velat testa göra en regnbågs bakelse :)

80 Louise:

skriven

Det blir så häftigt med alla fina färger :)

81 När Annie fotograferar:

skriven

Åh, så roligt!! :-) Kul med kreativitet!

82 Elin:

skriven

cool ide! =)

83 Tilda:

skriven

häftigt! härlig blogg :)

84 Yohanna:

skriven

Men oj vilket konstverk det kommer bli !!

85 josefine:

skriven

åh spännande! detta är något jag velat testa länge, ont om tillfällen dock ;)

86 Madde:

skriven

Vad coolt det kommer att bli! :)

87 Michelle Gawronska:

skriven

Fin blogg!

Kommentera här: