Tårtor under 2013

Här kommer lite bilder på tårtor jag gjorde under 2013, ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna, hade tyvärr bara mobilbilder.

 
Tårtan längst ner till höger gjordes till en nära vän till familjen, Elina, när hon gifte sig sommaren 2013, var ett super fint bröllop med tårtbuffé och jag fick äran att göra en av tårtorna:)
Ros tårtan gjorde jag egentligen bara för att jag ville testa på att göra en regnbågstårta, den blev super hög och fin, ville även testa på att göra fina rosor av choklad/vaniljmoussen :p Är roligt att få testa på nya metoder. Tittar mycket på Youtube och andra bloggar för att lära mig att göra något nytt och få inspiration.

Mona 70 år tårtan var till min Sambos (Simon) mormor när hon fyllde 70 förra året:) chokladtårtan var till Simons födelsedag och smörgåstårtan var till min, älskar verkligen smörgåstårta, är ju den godaste tårta man kan göra men kanske inte den roligaste då man inte får forma några figurer och så :)

Tårtan med magen gjordes till min vän Tess i Lycksele när vi hade babyshower för hennes söta lilla donna :) Detta var en av mina första tårtor så den är lite knövlig kring brösten, men är riktigt nöjd över resultatet med tanke på att jag inte visste något om att göra sånna tårtor vid den tiden :)

 

Detta kommer vara en blogg där det är mest bilder på mina bakverk men kommer säkert något inlägg därimellan om andra saker som händer i mitt liv just nu :)

1 mona:

skriven

Jag heter med Mona =) ganska ovanligt namn så kul att se. Supernyfiken på regnbågstårtan. Vill göra en egen mums.

Svar: ja det är inte så många som man känner som heter de faktiskt :) bara att göra, är inte så svårt men de tar lite tid bara :)
Ulrika Foghelin

Kommentera här: